Skapa utökade roller

Användare, Utökade roller, Chefer, Administratörer,

Albin Bergqvist avatar
Skrivet av Albin Bergqvist
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

I systemet så finns det flera olika utökade roller dina användare kan ha. Vill du läsa vilka olika utökade roller som finns och vad dom kan göra så klicka på knappen nedan.

För att skapa dessa olika utökade roller så går man tillväga på lite olika sätt beroende vilken utökad roll de ska ha.

Först och främst så måste det finnas användare att lägga dessa utökade roller på. Har du ej skapat användare så kan du läsa hur man gör det via knappen nedan.



Chef

För att skapa en chef så klickar du dig först in på medarbetarhanteringen.

När du gjort det så ska du klicka på "organisation". När du är i fliken för din organisation så kan du lägga till chef genom att klicka på ikonen med en penna och papper bredvid namnet på den organisationsnod användaren ska vara chef över.

För att välja vilken användare som du vill lägga till som chef så måste du söka efter den i rutan som kommer upp.

Resterande utökade roller

Ska du lägga till någon av de utökade rollerna nedan?

  • Administratör

  • Administratör verksamhet

  • Avdelningschef

  • Fackförbund

  • HR Partner

  • Läsrättigheter

Då behöver du vara på medarbetarmodulen så du kan välja vilken användare du vill ge en utökad roll till.


Är det användare utan medarbetare du ska ge utökade roller så glöm ej bort att byta från medarbetare till användare utan medarbetare i medarbetarmodulen.

Efter du valt användare och klickat dig in på den användaren så ska du gå till fliken "utökade roller" och klicka på "Ny roll" för att lägga till en ny utökad roll.


När du klickat på ny roll så får du välja vilken roll din användare ska ha och till vilken del av er organisation rollen ska gälla.



Fick du svar på din fråga?