Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarAdministratörSamtal
Hur startar jag ett samtal? Steg för steg
Hur startar jag ett samtal? Steg för steg

Samtal, administratör, Skapa

Nina Wettergren avatar
Skrivet av Nina Wettergren
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Ifall du som administratör vill starta ett samtal så kan du följa denna guide.

Klicka på "Samtal" på sidomenyn.

Steg 1 - Skapa samtal

Klicka på Skapa samtal.

Steg 2 - Namn och datum
Välj ett namn för ditt samtal och en rekommenderad sista svarsdag.
Klicka på "fortsätt"


Steg 3 - Lägg till frågor
När du lägger till frågor så klickar du bara på "Lägg till fråga" för att manuellt skriva en ny fråga.

Du kan också importera frågor som du redan skapat i en samtalsmall.


Förhandsgranska
Du kan använda knappen "förhandsvisning" för att se hur frågorna kommer se ut när chefen eller medarbetaren loggar in.

När du är klar med att lägga till frågor så klicka du på knappen "fortsätt"

Steg 4 - Välj enheter
I detta steg så väljer du vilken eller vilka delar av er organisation som ska genomföra samtalet.

Steg 5 - Publicera
Klicka på knappen "publicera" ifall du vill publicera ditt samtal.
Du kan nu välja om du vill publicera för endast chefer eller både chefer och medarbetare.

Väljer du endast chefer så får sedan cheferna publicera samtalet för sina medarbetare.

Utskick

När du valt att skicka till antingen chefer alternativt chefer och medarbetare får du upp en förhandsvisning av ert utskick där du kan inkludera egen titel och ditt eget meddelande.


När du är klar så klicka på "publicera".


Ifall du vill läsa mer om vad du som administratör kan göra för att följa upp samtalen så klicka här nedan.


Fick du svar på din fråga?