I denna guide går vi igenom hur du som administratör lägger upp och förbereder samtalsmallar som kan komma att användas i samtalsmodulen eller av cheferna själva. De mallar som finns i ert register kan cheferna även använda sig av när de vill starta egna samtal, kanske en avstämning eller ett veckosamtal. Möjligheterna är många, så sätt igång med denna guide!
Skapa frågor i mallformat:
1. Klicka på rollikonen nere till vänster i vyn och välj sedan inställningar.
2. Under rubriken Mallar, sälj Samtal
3. Om ni vill skapa en ny mall -> Klicka på "Skapa samtalsmall"
4. Skriv in ett namn på mallen och klicka på "Skapa"
Det kommer nu att skapas en ny samtalsmall.
5. Klicka på den nya mallen så kan du sen lägga till beskrivning och lägga till frågor.
6. Lägg in texten för frågan/underlaget. Skapa en ny rad för varje fråga/område. Under varje fråga finns det en rubrik som heter "Svar", denna kan ni bortse ifrån då svaret sker i fritext.
Observera att samtalet i sig inte skapas genom att skapa en mall för samtal. Samtalet skapar ni sedan under "moduler".