Alla samlingar
Administratör
Lönesättning
Budget | Dubbla fält, påslag
Budget | Dubbla fält, påslag
Tobias Danielsson avatar
Skrivet av Tobias Danielsson
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Denna guide visar hur du som administratör sätter upp två olika påslag som gäller för en del av eller hela organisationen. Detta kan man göra om man till exempel har först ett generellt utrymme som ska fördelas till alla men sen också vill ha en till extra budget som man bara vill dela ut till vissa personer.

Om redan har skapat en lönesättning så kan du ändra denna inställning om du klickar på de tre grå prickarna längst uppe i högra hörnet inne på lönesättningsomgången och klickar inställningar, budget.

För att skapa dubbla påslag i en ny lönesättning går du till fliken budget.

När du valt att skapa budgetar så väljer du två påslag.

Nu när du skapar upp budgetar så kan du välja om du vill skapa dom i påslag 1 eller 2.

Chefen kommer sedan att kunna lönesätta sina medarbetare med två olika påslag.

Fick du svar på din fråga?